لباس کار کتانی چه ویژگی هایی دارد؟

لباس کار کتانی

به نوشته لباس کار آذرین


یکی از مدل های پارچه برای استفاده در لباس کار کتان است; پارچه کتان دارای خواص ویژه ای است که آن را به گزینه ای مناسب برای استفاده در تولید لباس کار تبدیل می کند. مقاومت و ضخامت بالای این نوع لباس کار برای استفاده در محیط های صنعتی، بیرونی و حتی اداری ایده آل است. اگر قصد خرید لباس کار کتانی را دارید پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت پوشیدن لباس کار

حفظ جان و ایمنی در محیط کار همیشه در اولویت همه مشاغل است و پوشیدن لباس کار مناسب بخش بزرگی از آن است. علاوه بر این ایجاد نظم و یکپارچگی با استفاده از لباس مناسب می تواند یکی از دلایل اصلی استفاده از لباس کار خاص در محیط کار باشد. بنابراین استفاده از لباس کار در شرایط مختلف محیطی چه در ادارات و چه در صنایع مختلف حائز اهمیت بوده و استفاده از آن یک نیاز اساسی تلقی می شود.

با توجه به نکات ذکر شده استفاده از لباس کار باید به عنوان رکن اصلی هر کاری قرار گیرد و در بسیاری از محیط های کاری پوشیدن آن برای خانم ها و آقایان الزامی است. با توجه به اهمیت این موضوع امروزه انواع لباس کار مردانه و لباس کار زنانه با توجه به شرایط محیطی و حرفه هر فرد طراحی و تولید می شود تا با استفاده از آنها علاوه بر ایجاد نظم در کار ، محیط زیست و ایمنی نسبی را می توان به دست آورد.

پارچه مورد استفاده در لباس کار

برای تولید لباس کار بسته به شرایط محیطی، شرایط آب و هوایی و همچنین نوع کار از پارچه های مختلفی استفاده می شود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. علاوه بر این، لباس کار انواع مختلفی دارد که با توجه به شرایط محیط کار می توان از آنها استفاده کرد، از جمله لباس کار یک تکه، لباس کار دو تکه، لباس کار دو تکه و …. پارچه ای که برای تهیه و تولید لباس کار استفاده می شود معمولاً از پارچه های پلی استر، کتان، ویسکوز یا پارچه های مشابه است. استفاده از الیاف طبیعی مانند لباس کار کتانی باعث خنک‌تر شدن لباس کار در تابستان و در محیط‌های مرطوب و هوای گرم می‌شود. همچنین برای کار در شرایط خیلی سرد یا خیلی گرم از لباس های مخصوص کار با پارچه های عایق برای محافظت از بدن افراد در برابر سرما و گرمای شدید استفاده می شود.

معرفی لباس کار کتانی

کتان یا پنبه یک الیاف طبیعی است که از گیاه پنبه برای تولید پارچه استخراج می شود. پارچه های کتانی دارای مزایای بسیاری مانند کنترل رطوبت، عایق حرارت و سرما، راحتی، خواص ضد حساسیت و استحکام بالا هستند. پارچه کتان یک انتخاب عالی برای لباس کار است زیرا راحت و بادوام است و مزایایی دارد که سایر پارچه ها نمی توانند ارائه دهند. لباس کار کتانی به دلیل طبیعی بودن و قابلیت تنفس الیاف آن، انتخابی ایده آل برای محیط های گرم است و از تعریق بدن جلوگیری می کند و گرمای داخل لباس را حفظ می کند. بهترین محیط ها برای استفاده از لباس کار کتان در آب و هوای گرم و مرطوب مانند جنوب کشور و در نفت و گاز، جوشکاری و … می باشد. همچنین با توجه به مقاومت این پارچه می توان از لباس های کار کتان در شرایط سخت کاری استفاده کرد و مقاومت سایش آن را شاهد بود.

پارچه کتان درجه بندی های مختلفی برای ساخت لباس کار دارد، این گونه پارچه ها معمولا اعداد ۳۰، ۷۰ و ۱۰۰ درصد را نشان می دهند که نشان دهنده درصد کتان استفاده شده در پارچه و وزن کل هر کدام است. یکدیگر. پارچه لباس کار ۷۰ ۳۰ یکی از رایج ترین پارچه ها برای تولید انواع لباس کار است که بسته به گرم پارچه در محیط های بیرونی و داخلی یا محیط های سرد و گرم استفاده می شود. بنابراین، اگر مقدار بیشتری از پارچه کتان استفاده شود، وزن لباس کار افزایش می یابد; همانطور که گفته شد پارچه کتان مقاومت بالایی دارد و ضخامت بالای آن افراد را از گرما محافظت می کند.

خیاط کتانی

شستن لباس کار کتانی

برای شستن لباس های کتانی کار، کافی است آنها را در ماشین لباسشویی بیندازید. برای حفظ کیفیت لباس کار کتانی خود باید از آب گرم برای شستشو استفاده کنید و بهتر است فقط از مواد شوینده مایع استفاده کنید. همانطور که گفته شد پارچه کتان بادوام است و در ترکیب با پارچه های دیگر چروک نمی شود، بنابراین برای لباس کار انتخابی عالی است زیرا مراقبت و شستشوی آن آسان است.

ویژگی های لباس کار مناسب

به طور کلی برای خرید لباس کار باید ویژگی هایی را در نظر بگیریم و با توجه به تناسب، لباس مورد نظر خود را خریداری کنیم. در مشاغلی مانند ماشین آلات برای خرید لباس کار صنعتی باید لباس کار ایده آل و بدون وسایل آویز را انتخاب کرد. همچنین یقه، جیب، درز و … در لباس کار در محیط های با آلودگی محیطی بالا و یا امکان اشتعال. نباید به این موضوع توجه شود تا از سلامت کارگران در چنین محیط هایی محافظت شود. .

ابعاد لباس کار باید دقیقاً متناسب با سایز فرد باشد و دست ها و پاها از اندازه های بدن فرد بلندتر نباشد. بسته به محیط می توانید از لباس کار آستین کوتاه یا شلوار تک کار هم استفاده کنید. همچنین در محیط هایی که از مواد شیمیایی استفاده می شود باید اطمینان حاصل شود که لباس کار بدون درز و ترک و ترجیحاً یک تکه باشد.

در پایان چه بخواهید لباس کار کتان بخرید و چه انواع لباس کار مناسب برای محیط های مختلف، می توانید لباس کار مورد نظر خود را از آسان پوش تهیه کنید. شرکت آسان پوش یکی از بهترین شرکت های ایران با سالها تجربه در زمینه تولید لباس کار با کیفیت می باشد.

اگر اطلاعات یا ایده ای در مورد محتوای این صفحه دارید، لطفاً آن را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *