استفاده از کمربند ایمنی در ارتفاع چیست؟

به نوشته لباس کار آذرین

بر اساس بیانیه معروف OSHA، اگر فردی از خطرات احتمالی کار آگاه باشد و با داشتن ابزار و تجهیزات ایمنی مناسب برای محافظت شخصی از خود مراقبت کند، می تواند در ارتفاع کار کند. . وقتی کلمه قد ناخودآگاه را می شنویم کمی هیجان زده و می ترسیم که بسیار طبیعی است. شما در مورد مشاغلی شنیده اید که نیاز به کار در ارتفاعات بسیار بالا دارند. کار روی داربست که توسط کارگران ساختمانی یا کارگرانی که در حال تمیز کردن تیرهای برق بلند یا پنجره‌های مجتمع‌های مسکونی و تجاری بزرگ هستند دیده می‌شود، زمانی که مجبور به جمع‌آوری میوه از درختان مختلف هستید و سایر مشاغل پرخطر منجر به سقوط می‌شوند. خیلی نزدیک کمربند ایمنی ارتفاع بی احتیاطی نکردن و رعایت ایمنی بسیار مهم است.

در مواردی که قد بلند نباشد در نهایت منجر به آسیب اندام یا شکستگی در این قسمت ها می شود اما زمانی که ارتفاع کار بیش از حد باشد فرد با خطر مرگ و از دست دادن جان مواجه می شود. وقتی کاری را در ارتفاع زیاد انجام می دهیم، دست هایمان تکیه گاه ندارد و یک لغزش لحظه ای باعث زمین خوردن ما می شود. یک وسیله مهاری که قادر به کنترل یک فرد است. کمربند ایمنی کار در ارتفاع نامیده می شود

کمربندهای ایمنی به چند دسته تقسیم می شوند؟

کمربند ایمنی برای کار در ارتفاع به عنوان یکی از تجهیزات نگهداری افراد در ارتفاعات به دو دسته تقسیم می شوند:

۱- نوع اول بسیار ساده است و مانند کمربند متصل به شلوار بر روی کمر فرد قرار می گیرد. به این عامل محافظ کمربند ایمنی سیمبانی همانطور که گفته شد، معمولاً افرادی مانند تکنسین های برق هستند که در صورت نیاز آن را خاموش می کنند. نحوه کار این کمربند ایمنی مدل به این صورت است که اگر فردی در حین کار زمین بخورد، آن را دور کمر کاربر نگه می دارد تا بتواند دوباره خود را مستقر کند.

کمربند ایمنی ارتفاع

۲- دومین نوع وسیله ایمنی کمربند ایمنی است که بدن را بهتر و کاملتر می پوشاند. کمربند ایمنی هارنس ساق پا را از شانه تا ران می پوشاند. در واقع بند مهار بین دو شانه روی سینه یا پشت کمر بسته می شود. نام دیگر این مدل کمربند ایمنی چتر نجات است که به دلیل استفاده از آن به عنوان کمربند ایمنی در چتر نجات نامگذاری شده است.

کمربند ایمنی ارتفاع

ویژگی های کمربند ایمنی با کیفیت

کمربند ایمنی یکی از تجهیزات ایمنی است که با حفظ سلامت و جان افراد سروکار دارد. به همین دلیل باید از کیفیت و کارایی عالی برخوردار باشند تا اگر خطر یا مشکلی در کمین شماست بتوانید از خطر جان سالم به در ببرید.

کمربند ایمنی برای کار در ارتفاع هر فردی بسته به نوع کاری که در ارتفاع انجام می دهد ویژگی های متفاوتی دارد. بنابراین، قبل از هر چیز، بهتر است با ویژگی های مختلف هر نوع کمربند آشنا شوید:

کمربند ایمنی تریلر یکی از کمربندهای باکیفیت ساخته شده از کامپوزیت های پلیمری و الیافی است، بسیار بادوام و مستحکم، هنگام سقوط تمام فشار را در یک جا جمع نمی کند بلکه در وسط قرار دارد. قفسه سینه و ران ها، پاها، شانه ها و نیم تنه را از هم جدا می کند. به همین دلیل ایمنی بالایی دارد و برای کار در ارتفاع بسیار مناسب است.

کمربند ایمنی سیمبانی نیز به حفظ تعادل فرد کمک می کند. تسمه دارای محفظه هایی برای قرار دادن وسایل کار احتمالی در ارتفاع می باشد که از ویژگی های مهم آن می باشد زیرا دیگر نیازی به حمل وسایل اضافی نخواهید داشت. این کمربند تمام استانداردهای لازم را رعایت کرده است و در ارتفاعات بسیار خوب عمل می کند.

کمربند ایمنی ارتفاع

کمربند ایمنی

کمربند ایمنی نوعی تجهیزات ایمنی است که برای محافظت از کاربر در برابر آسیب یا مرگ در اثر سقوط طراحی شده است. مهار، که اساس سیستم حفاظت از سقوط است، معمولا از طناب، کابل سیم بافته شده یا پارچه مصنوعی ساخته می شود. به طور ایمن توسط یک وسیله قفل یا غیرمستقیم با طناب، کابل یا سیم و یک یا چند وسیله قفل به یک جسم ثابت متصل می شود (۱) برخی از کمربندهای ایمنی همراه با کمک فنر استفاده می شوند. برای تنظیم استفاده می شود. کاهش سرعت و در نتیجه جلوگیری از آسیب شدید نیروی G هنگام رسیدن به انتهای طناب.

برنامه‌ای که به مکانیسم بازداری متفاوت مربوط نمی‌شود، بانجی جامپینگ است. اگرچه آنها ویژگی های مشابهی دارند، یک مهار ایمنی را نباید با یک مهار کوهنوردی که برای کوهنوردی، صخره نوردی و سالن های ورزشی استفاده می شود، اشتباه گرفت. تریلرهای مخصوص نجات یا حمل حیوانات مانند اسکله برای کشتی ها نیز ساخته می شود.

فهرست
۱ استاندارد
۲ طبقه بندی
۳ نوع دیگر
۴ کاربرد
۵ همچنین ببینید
۶ مرجع
۷ پیوندهای خارجی

استانداردها

تسمه های ایمنی طراحی شده برای محافظت در برابر سقوط از ارتفاع در فعالیت های صنعتی و ساختمانی در آمریکای شمالی توسط استانداردهای عملکرد صادر شده توسط موسسه استاندارد ملی آمریکا (ANSI) و گروه CSA (که قبلاً به عنوان انجمن استاندارد شناخته می شد) در ایالات متحده تحت پوشش قرار می گیرند. کانادا شناخته شده بود). در کانادا به طور خاص، استانداردهای صادر شده ANSI Z359.1 (2) و CSA Z259.10 (3) هستند. این استانداردها تقریباً هر چهار تا پنج سال یکبار به روز می شوند.

طبقه بندی ها


چهار دسته از سیستم های حفاظت از سقوط وجود دارد: (۴) (گواهینامه ناموفق)

کلاس ۱
مهارهای بدن (تک یا دو حلقه D) برای مهار یک فرد در موقعیت کاری خطرناک، جلوگیری از سقوط، یا برای مهار کامل شخص در فاصله ۳ فوت (۹۰ سانتی متر) (OSHA) طراحی شده اند.

کلاس ۲
محافظ قفسه سینه فقط زمانی استفاده می شود که خطر سقوط محدود (از جمله سقوط آزاد عمودی) وجود داشته باشد یا برای خارج کردن افراد، مانند مخزن یا زباله دان، استفاده شود.

کلاس سوم
مهارهای تمام بدن که برای مقاومت در برابر شدیدترین سقوط آزاد طراحی شده اند.

کلاس چهارم
تسمه‌های تعلیق، مانند صندلی‌های قایق یا تسمه‌های بالابر، تکیه‌گاه‌های مستقلی که برای تعلیق کارگر استفاده می‌شوند.(۵)

گونه های دیگر


سایر اشکال سرکوب سیستم ایمنی عبارتند از:

کمربند ایمنی.
صندلی های ایمنی کودک.
صندلی های شانه ای که در سواری های هیجان انگیز در پارک های تفریحی استفاده می شوند.
صندلی هایی با مهارهای تمام بدن، مانند آنهایی که خلبانان جنگنده و رانندگان ماشین های مسابقه استفاده می کنند.
مهارهای غواصی مورد استفاده در غواصی توسط غواصان حرفه ای ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *