مشاوره در مورد مراقبت و شستشوی مناسب لباس کار در محیط های شیمیایی

لباس کار بخر

به نوشته لباس کار آذرین

یکی از مواردی که در استفاده از لباس کار باید به آن توجه کرد، استفاده صحیح و نگهداری اولیه از آن است. ممکن است مجبور شوید ساعت های زیادی در طول روز لباس کار بپوشید و این موضوع در درازمدت به لباس کار آسیب وارد کند بنابراین مراقبت و نگهداری صحیح از این لباس ها باید سرلوحه کار باشد. اگر قصد خرید یا آموزش صحیح مراقبت از لباس کار برای محیط های شیمیایی را دارید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

چرا باید از لباس کار استفاده کرد؟

با توجه به شرایط کاری که در آن مشغول هستیم باید لباس کار مناسب بخریم تا با استفاده از آن علاوه بر قاعده سازمانی، ملزم به استفاده از لباس کار برای حفظ سلامت جسم باشیم. ما انواع لباس کار را با توجه به شرایط محیطی تولید می کنیم شرکت ایزی پوش لباس کار در انواع مدل ها و برای مشاغل مختلف تولید می کنیم.

استفاده از لباس کار در شرایط محیطی مختلف جان ما را از خطرات و آسیب های احتمالی در محیط کار نجات می دهد. به عنوان مثال، اگر فردی در معرض مواد شیمیایی و سمی قرار گیرد، باید از خیاطی استفاده کند که برای چنین شرایطی ساخته شده است. لباس کار و تجهیزات مورد نیاز در چنین شرایط کاری عبارتند از: دستکش کار با مواد شیمیایی، لباس کار و پیش بند ساخته شده از مواد مقاوم در برابر این مواد، کفش ایمنی مقاوم در برابر مواد شیمیایی و ….

شستشو و نگهداری لباس کار در محیط های شیمیایی

از آنجایی که قبلاً در مورد اهمیت استفاده از لباس کار صحبت کردیم، باید قبل از خرید در مورد روش های مراقبت از لباس کار صحبت کنیم. این نکات عبارتند از:

✔لباس ها باید با توجه به نوع پارچه شسته شوند.

✔نپوشیدن لباس کار خارج از محیط حرفه ای. یعنی بعد از کار روزانه باید لباس هایمان را عوض کنیم و در صورت استفاده در محیط های شیمیایی در محفظه های جداگانه قرار دهیم.

✔ شستشوی لباس کار مطابق پارچه و جدا از سایر لباس ها

✔ استفاده از دستکش برای شستن لباس های کار، به ویژه در صورت استفاده در محیط های سمی و آلوده به مواد شیمیایی.

✔ اگر قصد شستن لباس کار را در ماشین لباسشویی دارید، برای شستشوی بهتر از آب بیشتری استفاده کنید.

✔ برای شستشوی کامل لباس های کار از مواد شوینده مناسب و آب گرم استفاده کنید

✔با توجه به پارچه لباس کار، آبکشی به درستی انجام شود.

✔ بهترین راه برای خشک کردن لباس کار آویزان کردن آنها در زیر نور خورشید است، زیرا این کار باعث می شود کثیفی های باقی مانده روی زمین پاک شود.

✔ اگر برای شستن لباس های صنعتی از ماشین لباسشویی استفاده می کنید، فراموش نکنید که داخل ماشین لباسشویی را تمیز کنید تا در انتها آلودگی ایجاد نشود.

لباس های کار

توصیه هایی در مورد ایمنی کارگرانی که در محیط های شیمیایی کار می کنند:

اداره ایمنی و بهداشت حرفه ای توصیه هایی را برای کارگران برای حفظ سلامت خود هنگام کار در محیط های آلوده به مواد شیمیایی ارائه کرده است که از جمله مهم ترین نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• تمام اطلاعات ایمنی را قبل از استفاده از مواد شوینده در محیط های کاری شیمیایی بخوانید

• از اختلاط برخی از مواد شیمیایی مانند آمونیاک با مواد دیگر به دلیل تشکیل گازهای شیمیایی خودداری کنید و هنگام استفاده از این گونه مواد از ماسک های مخصوص استفاده کنید.

• قبل از کار با مواد شیمیایی، حتما از لباس کار، دستکش محافظ، عینک، کفش و سایر مواردی استفاده کنید که جان شما را از شر مواد شیمیایی نجات دهد.

• مطمئن شوید که لباس کار شما پاره نشده یا سوراخ هایی وجود ندارد که باعث ورود مواد شیمیایی به لباس کار شود.

• محیط کاری که مواد شیمیایی در آن وجود دارد باید دارای شرایط تهویه مناسب باشد.

• قبل از خوردن و آشامیدن دست های خود را بشویید، حتی اگر از دستکش های مخصوص استفاده می کنید

در نهایت باید توجه داشت که نگهداری مناسب لباس کار علاوه بر جنبه های مثبتی که برای فرد دارد، هزینه های محیط کار را نیز کاهش می دهد و در صورت خرید لباس کار با کیفیت می توانید از آن برای یک شغل استفاده کنید. برای مدت طولانیشرکت ایزی پوش یکی از بهترین شرکت ها در زمینه فروش لباس کار در ایران می باشد که برای شرایط محیطی مختلف لباس کار با کیفیت تولید می کند، اگر شما هم به فکر خرید لباس کار هستید می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با متخصصین آسان پوش تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *