لباس کار و اهمیت آن

به نوشته لباس کار آذرین

لباس کار و اهمیت آن

ایمنی و راحتی دو نکته مهم در انجام هر کاری اعم از ساختمانی، بهره برداری، پزشکی و غیره است. استفاده از تجهیزات ایمنی در حین کار ضروری است و از حوادث خطرناک و زیان آور جلوگیری می کند. لباس کار تمام بدن را می پوشاند تا از تماس با هر گونه ابزار تیز و تیز و مواد خارجی جلوگیری شود.

لباس کار در رنگ ها و طرح های مختلف طراحی شده و انواع مختلفی دارد. برخی از لباس ها دارای چندین جیب برای قرار دادن وسایل و ابزار هستند. لباس کار در انواع کت و شلوار و کت و شلوار طراحی و تولید می شود.

انواع لباس کار

کادوی: در واقع این کت و شلوار تجاری دارای یقه و شلوار جداگانه است. این لباس کار دارای مدل های مختلفی مانند مهرشاد، پاور، متریک، توفیق و … می باشد. این لباس ها از نظر سایز، جنس، کارایی، رنگ و … متفاوت هستند. دارای ویژگی های مختلفی از جمله

لباس کار یک تکه: لباس کار انواع مختلفی دارد مانند لباس کار یکبار مصرف یووکس، مدل کلاسیک شامل سر و بدن از ذرات جامد و مایع، مواد شیمیایی و …. لباس محافظ یکبار مصرف همراه با کلاه، با زیپ در جلو و لبه اضافی و چسبنده برای امنیت بیشتر، با سطح تنفس خوب با وزن سبک و کشش بالا.

از انواع لباس کار می توان به جلیقه کار اشاره کرد. جلیقه در مشاغل مختلفی مانند روزنامه نگاری، ساخت و ساز و عملیات راه سازی استفاده می شود.

داشتن لباس کار مناسب در فصل تابستان برای تمامی کارگاه ها و کارخانه ها حائز اهمیت است. در این راستا پیراهن های کار در رنگ ها و اندازه های مختلف توسعه و تولید شد.

به طور معمول لباس کار از دو تکه ژاکت و شلوار تشکیل شده است. اما در برخی از محیط های کاری، لباس کار باید از صورت، دست ها و پاها در برابر خطرات احتمالی محافظت کند. به عنوان مثال، ماسک صورت یکی از تجهیزات لباس کار جوشکاری است که باید برای محافظت از صورت استفاده شود. در نتیجه دستکش ایمنی، ماسک محافظ صورت، کلاه ایمنی، کفش ایمنی و سایر موارد از جمله تجهیزات ایمنی مورد استفاده در کنار لباس کار هستند. همچنین افرادی که با برق سر و کار دارند مانند برق کارها از زیپ در لباس کار خود استفاده نمی کنند. زیرا زیپ رسانا بوده و جان کارگران را به خطر می اندازد.

لباس ایمنی


برای خرید لباس کار می توانید به سایت ایمن کالا مراجعه کنید


اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *