نوع کلاه ایمنی چیست؟

اولین ویژگی یک کلاه ایمنی با کیفیت، مقاومت در برابر ضربه آن است.

به نوشته لباس کار آذرین

در این مقاله این سوال پیش می آید که نوع کلاه ایمنی چیست؟ بررسی خواهیم کرد باید بدانیم که اولین ویژگی یک کلاه ایمنی باکیفیت مقاومت آن در برابر ضربه است، اما این ویژگی به تنهایی برای یک کلاه ایمنی خوب و استاندارد کافی نخواهد بود، برای خرید یک کلاه ایمنی با کیفیت باید ویژگی های بیشتری را در نظر گرفت. بودن

به عنوان مثال، کلاه ایمنی ساخته شده از فایبرگلاس و کربن، انرژی سنگی را که به سمت آنها پرتاب می شود، جذب می کند، در حالی که کلاه ایمنی ساخته شده از پلاستیک و نایلون، این انرژی را به سیستم تسمه (بازشو) کلاه ایمنی منتقل می کند. . بنابراین کلاه های ساخته شده از فایبرگلاس و کربن محکم تر به سر می چسبند.

به طور کلی کلاه ایمنی از سه قسمت تشکیل شده است که قسمت اول آن لایه بیرونی یا قابل رویت کلاه است. بسته به کاربرد این لایه، باید بسیار سخت و مقاوم در برابر ضربه و سایش باشد. به همین دلیل طراحان و سازندگان سعی می‌کنند آن را از مواد بادوام بسازند که از مواد ABS سبک وزن و در عین حال دارای فاکتورهای مشابه استفاده کنند. این نوع مواد دارای سه ویژگی وزن سبک، مقاومت و مقاومت در برابر ضربه است.

قسمت دوم لایه داخلی است که عمدتا از یکپارچه تشکیل شده و از ورود نیرو به سر جلوگیری می کند. طراحان کلاه ایمنی این ماده را به دلیل قابلیت جذب بالا و همچنین به دلیل منافذ زیاد آن انتخاب می کنند و علاوه بر اینکه در برابر ضربه مقاوم است، ماده مناسبی برای تهویه هوای داخل کلاه نیز می باشد. این خواص حتی زمانی که با پارچه های ضد حساسیت مانند پوست سر و پوشش صورت پوشانده می شود حفظ می شود. این روکش زیبایی و آراستگی داخل کلاه را تضمین می کند.

قسمت آخر کلاه طلاک قسمت جلویی کلاه می باشد، این پارچه از موادی با ضریب شفافیت بالا ساخته شده و دارای ۸۵ درصد توانایی انتخاب استاندارد مواد پلاستیکی توسط متخصصین می باشد. لازم به ذکر است که همانند شیشه جلوی خودرو، کلاه ایمنی نیز باید مقاومت خوبی در برابر خط و خش و ضربه داشته باشد.

علاوه بر کلاه ایمنی می توانید شخصا از عینک آفتابی غیر شیشه ای استفاده کنید و درصد دود آن به اندازه ای نیست که در هنگام ورود به تونل بینایی شما را مختل کند. البته برخی از کلاه ایمنی دارای عینک ایمنی هستند.

قسمت بیرونی کلاه، لایه قابل مشاهده است.

نوع کلاه ایمنی چیست؟

کلاه ایمنی برای جنس های مختلف تولید می شود و هر کلاه ایمنی ساخته شده برای هر جنسیت برای یک شغل خاص منحصر به فرد است.

  • کلاه ایمنی پلاستیکی
  • کلاه ایمنی آلومینیومی
  • کلاه ایمنی پلی کربنات
  • کلاه ایمنی فایبرگلاس

اجزای کلاه ایمنی

  1. کلاه یا کلاه
  2. پوشش
  3. لبه پیشرو
  4. عامل تعلیق
  5. عرق بند
  6. دستمال سر
  7. بند گردن
  8. بند چانه

جنس قسمت بیرونی کلاه ایمنی

برای پوسته بیرونی کلاه از موادی مانند موارد ذکر شده در زیر استفاده می شود.

  • پلی اتیلن
  • پلیمر ABS
  • فایبرگلاس
  • آلومینیوم
  • پلی کربنات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *