معرفی مدل های مختلف لباس کار مهندسی

لباس کار بخر

به نوشته لباس کار آذرین

استفاده و خرید لباس کار صنعتی مهمترین بخش ایمنی افراد در برابر حوادث ناشی از محیط کارگاهی و ساختمانی است، بنابراین استفاده از لباس کار مناسب با شرایط یکی از الزاماتی است که کارفرمایان باید خریداری کنند. علاوه بر این، از کارگران در برابر حوادث محافظت می کند، از لباس شخصی افراد محافظت می کند و یکپارچگی محیط کار را فراهم می کند. لباس کار مهندسی در کارگاه ها، ساختمان سازی و … استفاده می شود که در ادامه مقاله به انواع و ویژگی های آنها می پردازیم.

برای خرید لباس کار ایده آل، راحتی افراد در آن، محافظت از افراد با توجه به شرایط کار، کیفیت ساخت لباس کار، ظاهر مناسب و …. باید به نکاتی از جمله اینکه بتوان از آن در دراز مدت استفاده کرد توجه کرد. شرکت ایزی پوش ما یکی از بهترین شرکت های فروش لباس کار در ایران هستیم و برای خرید انواع لباس کار می توانید با ما تماس بگیرید.

چه نوع لباس کار مهندسی تولید می شود؟

بسته به نوع محیط کاری افراد می توان لباس کار مهندسی شده را با مواد و طرح های مختلفی سفارش داد که استفاده از الیاف طبیعی برای تولید لباس کار مهندسی شده یکی از بهترین راه ها برای تولید این نوع لباس ها به جای استفاده از آنهاست. جریان هوا راحت تر از بدن عبور می کند و می توان کارایی کار را حفظ کرد و احساس راحتی کرد، به خصوص در فصل گرم یا محیط های گرم کارگاهی. برای فصول سردتر نیز می توانید از ژاکت مهندسی برای حفظ گرمای بدن استفاده کنید.

یکی از نکات مهمی که در خرید لباس کار باید به آن توجه کرد، نوع و کیفیت لباس کار است. از آنجایی که این لباس باید در طول هفته بارها شسته شود، باید به گونه ای تولید شود که با هر بار شستشو مشکلی نداشته باشد و ظاهر و کیفیت خود را حفظ کند.

ویژگی های لباس کار مهندسی

با توجه به محیطی که فرد از لباس کار در آن استفاده می کند باید نکاتی را در تولید لباس کار رعایت کرد که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم:

✔ برای محیط های با آلودگی محیطی بالا هنگام خرید لباس کار باید حداقل جیب داشته باشد تا آلودگی محیطی در آن جمع نشود و لباس دیرتر کثیف نشود.

✔ برای خرید لباس کار بهتر است به رنگ های تیره نگاه کنید زیرا این رنگ دیرتر از رنگ های دیگر کثیفی را نشان می دهد. البته لباس های تجاری امروزی معمولا آبی سرمه ای، خاکستری تیره، مشکی، یشمی و… هستند. ناگفته نماند که در رنگ هایی تولید می شوند که همگی رنگ های تیره دارند.

✔ یکی از پرطرفدارترین انواع لباس کار مهندسی کاپشن مهندس می باشد که برای فصول سرد و محیط های سرد قابل استفاده است.این لباس کار به صورت جفت به فروش می رسد.

✔ اگر قصد خرید لباس کار با دامن دو نفره دارید باید از یک پیراهن ساده با جنس مناسب زیر آن استفاده کنید.پیراهن مورد استفاده باید آستین بلند داشته باشد تا از دستان شما در حین کار محافظت کند. .

✔ در خرید لباس کار یکنواخت باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر در محیطی هستید که احتمال برق گرفتگی وجود دارد باید از کفش های عایق استفاده کنید تا از جریان برق و انتقال جریان الکتریکی از داخل بدن جلوگیری شود.

✔ اگر قصد خرید لباس کار دارید بهتر است مدل های بدون زیپ بخرید البته زیپ پلاستیکی دکمه و …. منعی برای استفاده ندارد

✔ در انتخاب لباس کار باید به سایز و ارگونومی بدن افراد توجه کرد. با توجه به اینکه افراد برای ساعات طولانی از این نوع لباس ها استفاده می کنند، طراحی باید به گونه ای باشد که فرد در لباس احساس راحتی کند، گشاد بودن بیش از حد در لباس کار نیز باعث می شود که از شما به خوبی محافظت نشود.

لباس کار مهندسی

✔ سازمان جهانی استاندارد شرایط و مقرراتی را برای تولید لباس کار مهندسی وضع کرده است، بنابراین شرکت های تولید کننده و فروش لباس کار باید در هر مرحله از این استانداردها پیروی کنند.برخی از استانداردهای لباس کار مهندسی شامل استفاده از رنگ می باشد. : شناخت بهتر افراد، مشاهده تفاوت موقعیت افراد در محیط کارگاه، استفاده از رنگ در لباس افراد شاغل در محیط های کم نور، وزن لباس، الیاف به کار رفته در آن و … کار در لباس تولید و …

✔ تولید لباس کار مهندسی با استفاده از پارچه های مقاوم در برابر آتش برای مناطق مستعد آتش سوزی.

✔عدم تغییر رنگ لباس کار به دلیل شستشوی مکرر.(استفاده از رنگ های واکنشی خاص)

✔ نوع دوخت و چرخ پارچه باید به بهترین نحو انجام شود تا درزها در هنگام استفاده از لباس کار باز نشود.

لباس کار شامل کفش ایمنی، عینک ایمنی، دستکش محافظ و … می باشد که باید با توجه به شرایط محیطی خریداری شود. شامل موارد دیگری مانند در نهایت اگر به دنبال خرید لباس کار و تجهیزات پوششی در محیط های کارگاهی و ساختمانی هستید، می توانید بهترین و با کیفیت ترین لباس کار را از اینجا تهیه کنید. شرکت ایزی پوش با قیمت مناسب خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *