راهنمای انتخاب و خرید کفش ایمنی جوشکاری مناسب

به نوشته لباس کار آذرین

- تبلیغات -

– تبلیغات –

لباس ایمنی جوشکاری، کفش ایمنی جوش مناسب و عینک جوشکاری از جمله وسایل ایمنی هستند که جوشکاران ملزم به استفاده از آن هستند. زیرا با استفاده از این ابزار جوشکاران از خطراتی که در محیط کار آنها را تهدید می کند در امان خواهند بود.
اگرچه استفاده از کلیه تجهیزات ایمنی در محیط کار الزامی است، اما استفاده از کفش ایمنی برای جوشکاری بیش از هر وسیله دیگری اهمیت خواهد داشت. با توجه به این نکته می توان حدس زد که پاها بیش از سایر اندام ها در معرض خطر هستند. از این رو در ادامه به معرفی و بررسی انواع کفش ایمنی مناسب برای جوش می پردازیم.

چرا باید از کفش ایمنی جوش مناسب استفاده کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم، پاها نسبت به سایر قسمت های بدن در برابر تهدیدات آسیب پذیرتر هستند. بنابراین حفاظت از آنها باید در اولویت مردم باشد. خطرات زیادی افراد را در محیط جوش تهدید می کند. برخی از این خطرات عبارتند از احتمال سقوط اجسام نوک تیز، گرما و ترکش. این بدان معناست که افراد باید از کفش هایی استفاده کنند که آنها را از این خطرات محافظت کند.

استفاده از کفش ایمنی جوش مناسب از سوختگی پا جلوگیری می کند.
افراد برای انتخاب کفش مناسب باید از ویژگی های مهم کفش و خطرات محیط کار آگاهی کامل داشته باشند. بنابراین باید بدانیم که برای تولید کفش های محافظ مناسب جوش از مواد مختلفی استفاده می شود که ویژگی های منحصر به فردی را در این کفش ها ایجاد کرده است. برای آشنایی با این ویژگی ها در ادامه به معرفی و بررسی این ویژگی های مهم در کفش ایمنی جوشکاری می پردازیم.

مهمترین ویژگی های کفش ایمنی جوشکاری چیست؟

برای تولید چنین کفش هایی باید از مواد اولیه بسیار مرغوب استفاده کرد، زیرا این کفش ها باید در برابر پاشیدگی براده های آهن که اغلب دمای بسیار بالایی دارند، مقاوم باشند. بنابراین در تولید کفش ایمنی مناسب برای جوشکاری از پنجه فولادی استفاده می شود.
فولاد نه تنها از پاها در برابر ضایعات آهن و براده های جوش محافظت می کند، بلکه از آسیب دیدن پاها در اثر سقوط اجسام نوک تیز نیز جلوگیری می کند. نکته مهم و بسیار مهم در مورد این کفش زیره ای است که برای ساخت آن استفاده می شود. کف کفش های ایمنی جوشکاری باید از موادی با مقاومت لغزش خوب ساخته شود. از طرفی زیره نباید به راحتی با حرارت تغییر شکل دهد.

استفاده از کفش ایمنی جوشکاری مناسب در حفظ ایمنی بسیار مهم است.
مهم ترین نکته ای که در مورد کفش ایمنی جوش مناسب باید بدانید طراحی آن است. این کفش ها باید طوری طراحی شوند که افراد در حین کار خسته نشوند. البته در صورت وجود نقص در طراحی کفش ایمنی، این تخلف به صورت کمردرد در کارگران نمایان می شود.
با در نظر گرفتن تمامی این ویژگی ها استفاده از کفش های ایمنی مناسب و استاندارد باعث حفظ سلامت افراد می شود.

معرفی بهترین کفش ایمنی جوشکاری

بسیاری از شرکت ها در زمینه تولید تجهیزات امنیتی فعالیت دارند. با این حال، مهم ترین چیزی که این شرکت ها را متمایز می کند، کیفیت محصولات آنها است. بنابراین به راحتی بتوان کیفیت محصولات مختلف را اندازه گیری کرد. در زیر به معرفی و بررسی بهترین شرکت های تولید کننده کفش ایمنی با کیفیت می پردازیم.

کفش ایمنی متوسط

پای آرا یکی از قدیمی ترین برندهای کفش ایمنی است. محصولات این برند کیفیت خوبی دارند و ارزش خرید دارند. این برند تبریزی قدمتی ۶۰ ساله دارد و از بدو تاسیس تاکنون سعی در طراحی، ساخت و عرضه بهترین کفش های محافظ در بازار ایران با استفاده از بهترین مواد اولیه و مدرن ترین تجهیزات داشته است.

کفش ایمنی آرک

کفش ارک یکی از قدیمی ترین برندهای موجود در بازار ایران است. این برند ۵۶ ساله است. ERK با استفاده از ابزارهای جدید و مواد اولیه مناسب در تلاش است تا بازار کفش ایمنی ایران را در اختیار بگیرد. کفش ایمنی جوشکاری این شرکت نیز یکی از پرطرفدارترین محصولات در بازار ایران می باشد.
آنچه باید در مورد این برند بدانیم این است که محصولات آن مطابق با استانداردهای جهانی و بین المللی است. بنابراین به جرات می توان گفت کفش ایمنی آرک از نظر کارایی و کاربرد در سطح بازارهای جهانی قرار دارد.

کفش ایمنی Kave

کفش کاوه یکی دیگر از برندهای تبریزی است که محصولاتی مطابق با استانداردهای جهانی تولید می کند. کفش ایمنی کاوه با رعایت استانداردهای جهانی به عنوان یکی از محبوب ترین و بادوام ترین کفش های ایمنی در بازار شناخته می شود. نکته بسیار جالب و مهم در مورد محصولات این برند گارانتی دوازده ماهه آنهاست. یعنی در هنگام خرید کفش محافظ از برند کاوه می توانید به مدت یک سال از خدمات پس از فروش آن استفاده کنید.

کفش ایمنی یحیی

برند یحیی متشکل از جوان ترین متخصصان در زمینه کفش ایمنی است. اما محصولات این برند قابلیت رقابت با برندهای معتبر بازار را دارند. این بدان معناست که این شرکت با استفاده از جدیدترین ابزار و تجهیزات و همچنین با کیفیت ترین مواد اولیه سعی در تولید بهترین کفش ایمنی ممکن داشته است.

شخصی که دستکش جوشکاری و کفش کار مناسب می پوشد.

کفش ایمنی کفش

پایفازار یکی دیگر از برندهای محبوب در بازار ایران است. محصولات این برند از کیفیت بالایی برخوردار هستند. بنابراین، آنها به راحتی توانسته اند سهم بزرگی از کل فروش بازار را به نام خود به دست آورند.

نکاتی که هنگام انتخاب و خرید کفش ایمنی جوشکاری مناسب باید بدانید!

هنگام خرید بهترین کفش ایمنی برای جوشکاری باید به نکات زیادی توجه کرد که برخی از آنها شامل اندازه و تناسب و همچنین جنس و وزن است. هنگام تصمیم به خرید کفش ایمنی برای جوشکاری، باید کفشی بخرید که مناسب پای شما باشد. این به این معنی است که کفش روی پای شما نمی لغزد و تا حد آسیب به پای شما فشار نمی آورد.
اگر افراد از کفش ایمنی با سایز مناسب استفاده نکنند، در ساعات کاری خسته می شوند. نکته دیگری که قبل از خرید کفش ایمنی باید بدانید جنس آن است. کفش ایمنی مناسب برای جوشکاری باید از موادی با مقاومت حرارتی خوب ساخته شود. معمولاً برای تولید کفش ایمنی جوشکاری از چرم استفاده می شود. چرم مقاومت خوبی در برابر حرارت دارد.
اما مهم ترین نکته ای که قبل از خرید کفش ایمنی باید در نظر گرفت، خطراتی است که افراد را در محیط کار تهدید می کند. با توجه به خطرات محیط کار خود می توانید با خیالی آسوده کفش ایمنی مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

اخرین حرف

پاها همیشه در معرض خطرات محیط کار خواهند بود. بنابراین حفاظت از آنها ضروری است. کفش ایمنی جوشکاری مناسب یکی از تجهیزات ایمنی خواهد بود که از پا در برابر خطرات مختلف محافظت می کند.
برای خرید کفش ایمنی جوشکاری می توانید به سایت فروشگاه لباسکار آذرین مراجعه کنید. یونیکس دارای آرشیو اطلاعات در مورد ابزارهای مختلف امنیتی است. این بدان معناست که پس از انجام بررسی های لازم و مقایسه محصولات، تنها با چند کلیک می توانید ابزار مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

۵٫۵ – (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *