مشخصات و استانداردهای لباس کار مهندسی

لباس کار بخر

به نوشته لباس کار آذرین

یکی از کارهای مهم در محیط کارگاهی یا اداری استفاده از لباس کار است. برای ورود به چنین محیط هایی فرقی نمی کند که کارمند، کارفرما و … باشید، اهمیت پوشیدن لباس کار در اولویت است. لباس کار مورد استفاده در محیط های کارگاهی لباس کار مهندسی نامیده می شود که دارای ویژگی ها و استانداردهای خاصی است. اگر قصد خرید لباس کار برای محیط های کارگاهی را دارید، قبل از این کار پیشنهاد می کنیم در این مقاله با ویژگی ها و استانداردهای آن آشنا شوید.

لباس کار مهندسی

لباس کار مهندسی دارای ویژگی ها و استانداردهای خاصی است که شرکت های تولید کننده لباس کار باید به آن توجه داشته باشند.هنگام کار در چنین محیط هایی پوشیدن لباس کار ایمن با توجه به شرایط موجود می تواند افراد را در برابر حوادث مصون دارد.بنابراین علاوه بر نمایش کار شما، لباس کار نیز نقش محافظت از افراد در محیط کارگاه را ایفا می کند.

استانداردهای لازم برای تولید لباس کار

✔ طراحی و تولید پوشاک بر اساس نوع شغل و خطرات مرتبط با آن به منظور افزایش ایمنی افراد (این استانداردها توسط HSE به عنوان یک واحد بین المللی تعیین می شود)

✔ کیفیت لباس کار صنعتی باید به گونه ای باشد که در شستشوی مداوم کیفیت و کارایی خود را حفظ کند

✔ مشکی، سرمه ای، خاکستری و غیره برای تولید لباس کار با توجه به شرایط محیطی. مانند استفاده از رنگ های تیره و نشان ندادن کثیفی روی آن

✔نوع پارچه لباس کار نباید باعث ایجاد حساسیت و حساسیت شود. با توجه به اینکه باید در طول روز به مدت طولانی استفاده شود، علاوه بر ایمنی ایجاد شده، فرد باید در آن احساس راحتی کند.

✔ انتخاب لباس کار مهندسی با توجه به نوع حرفه و شرایط محیطی با توجه به شرایط آب و هوایی

اگر قصد خرید لباس کار برای حرفه خود را دارید انتخاب این نوع لباس ها باید با توجه به اندازه های فرد انجام شود یعنی فرد هنگام پوشیدن لباس کار احساس راحتی داشته باشد تا در آن زمان راندمان کاری او نیز باشد. افزایش یافت. لباس را می پوشد تا زمین نخورد، علاوه بر این پوشاندن تمام بدن با این لباس نکته مهم دیگری است که نقش مهمی در حفظ ایمنی فرد در برابر تهدیدات و خطرات آینده دارد.

استانداردهای سازمان HSE برای تولید لباس کار

سازمان HSE به منظور ارتقای سطح کیفی لباس کار و حفظ ایمنی افراد در برابر خطرات، استانداردهایی را وضع کرده است که باید توسط بنگاه های تولیدی در هنگام تولید و فروش لباس کار رعایت شود.

۱٫ تعیین رنگ لباس کار با توجه به کار و وظیفه افراد در محیط های کارگاهی برای شناخت وظایف خود.

۲٫ استفاده از لباس های تیره رنگ برای افرادی که در محیط های کم نور یا در شب کار می کنند.

۳٫ با استفاده از لوگوی شرکت یا سازمانی که فرد روی لباس کار کار می کند، بهترین مکان برای این کار سمت چپ سینه است.

۴٫ دوخت محکم و باکیفیت لباس کار مهندسی که به دلیل فعالیت هایی که در حین کار انجام می دهند از هم باز نشوند قبل از خرید لباس کار مهندسی از کیفیت دوخت آن اطمینان حاصل کنید.

۵٫ ایجاد جریان هوا با محیط بیرونی لباس از پارچه های الیافی مناسب برای دوخت این نوع لباس ها و همچنین استفاده بر اساس شرایط دمایی محیط کار.

۶٫ رعایت استانداردهایی برای افزایش زیبایی لباس کار که بر اساس آن افراد به استفاده از لباس کار در چنین محیط هایی تشویق می شوند و علاوه بر آن نظم و انضباط محیط کارگاه افزایش می یابد.

انواع لباس کار مهندسی

امروزه انواع مختلفی از لباس کار بر اساس شرایط کاری متفاوت تولید می شود که هر کدام از نظر رنگ، پارچه یا طرح ویژگی های خاص خود را دارند. از مهم ترین انواع لباس کار مهندسی می توان به کاپشن مهندسی با شلوار (لباس کار دو تکه)، لباس کار دو لنگه، لباس کار یک پارچه و … اشاره کرد. هر یک از موارد ذکر شده دارای ویژگی های متفاوتی هستند که در هنگام خرید لباس کار مهندسی باید به آن توجه کرد.

لباس کار مهندسی

بعد از خرید لباس کار به چه نکاتی باید توجه کرد؟

• لباس کار دو سینه باید با یک پیراهن همسان (ترجیحا آستین بلند) زیر آن پوشیده شود.

• از آنجایی که لباس های کار مهندسی تیره رنگ هستند، کثیفی کمتری روی آن دیده می شود بنابراین باید به موقع شسته شوند.

• هنگام پوشیدن لباس کار عمومی، کار و هنگام قرار گرفتن در معرض جریان الکتریکی برای جلوگیری از برق گرفتگی باید از دستکش یا کفش ایمنی استفاده شود.

• برای ساخت لباس های کار مهندسی بهتر است از فلز در ترکیب آنها پرهیز شود. مثلا استفاده از دکمه یا چسب پلاستیکی به جای زیپ فلزی در طراحی لباس کار

اخرین حرف

امروزه طیف مدل های لباس کار، چه در مدل های مهندسی و چه در مدل های دیگر، بسیار زیاد است و افراد می توانند با توجه به نوع و مدلی که منتشر می کنند، لباس کار مناسبی را خریداری کنند. اما آنچه شرکت های فروش لباس کار باید به آن توجه کنند کیفیت این نوع لباس هاست چرا که در صورت وجود نقص در تولید این لباس ها احتمال بروز حوادث جبران ناپذیری وجود دارد. مهم این است که اگر قصد خرید لباس کار مهندسی برای کارگاه و کارمندان خود را دارید، از شرکت های معتبر پوشاک کار خریداری کنید تا از کیفیت نهایی محصول مطمئن باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *