ماسک جوش اتوماتیک چیست و چه مزایایی دارد؟

ماسک جوش اتوماتیک چیست و چه مزایایی دارد؟

به نوشته لباس کار آذرین

داشتن ماسک جوش اتوماتیک یکی از اولین و مهمترین اصول کار ایمن است. به خصوص در مشاغلی که آسیب جدی به چشم افراد وارد می کند مانند جوشکاری. ماسک جوش اتوماتیک یکی از ابزارهایی است که برای اطمینان از ایمنی افراد در حین جوشکاری استفاده می شود. در این مقاله برای شما توضیح می دهیم که ماسک جوش اتوماتیک چیست و چه مزایایی دارد؟

از آنجایی که چشم، دهان و بینی در حین عملیات جوشکاری در معرض خطرات مختلفی قرار دارند، حفاظت از این قسمت های بدن در حین کار ضروری است. ماسک جوش اتوماتیک محصولی عالی برای محافظت از چشم در حین جوشکاری است.

تاریخچه جوشکاری عایق اتوماتیک

تولید ماسک های جوشکاری تقریبا اتوماتیک توسط یک تولید کننده سوئدی در سال ۱۹۸۲ آغاز شد، زمانی که آنها یک صفحه نمایش ال سی دی الکترونیکی ساختند که هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید خاموش می شود. یکی از مزایای استفاده از ماسک جوش اتوماتیک این است که جوشکار در حین کار با آن نیازی به تنظیم نور ندارد که باعث صرفه جویی در زمان می شود.

علاوه بر این، خطر قرار گرفتن در معرض تشعشعات جوش هنگام استفاده از ماسک جوشکاری بسیار کم است و جوشکاران اکنون کمتر جوش می دهند.

مزایای ماسک جوش اتوماتیک

مزایای ماسک جوش اتوماتیک

یکی از بزرگترین خطرات جوشکار در هنگام جوشکاری فلاش تاثیر آن بر بینایی است. این مشکل احتمالاً عامل اصلی است که بر اهمیت استفاده از کلاه ایمنی جوشکاری خودکار تأکید می کند.

اگر رعد و برق به چشم اصابت کند، التهاب قرنیه ممکن است رخ دهد و همچنین احتمال سوختن شبکیه وجود دارد. اگر در این فرآیند از ماسک جوش اتوماتیک استفاده نشود، این عوارض می تواند چشمان شما را تهدید کرده و باعث نابینایی شود.

همه این مشکلات ناشی از قرار گرفتن در معرض تابش جوشکاری است. با جلوگیری از رسیدن این اشعه ها به چشم می توان از مشکلات چشمی جلوگیری کرد.

لازم به ذکر است که چشم ها تنها آسیب ناشی از جوشکاری نیستند. پرتوهای جوشکاری می تواند باعث آفتاب سوختگی شود که با استفاده از کلاه ایمنی جوشکاری دیجیتال به راحتی می توان از آن جلوگیری کرد.

مزایای ماسک جوش اتوماتیک عبارتند از:

  1. سرعت لنز را تغییر می دهد
  2. سبک وزن
  3. کنترل حساسیت
  4. لنزهای رنگی مختلف

سرعت لنز را تغییر می دهد

البته عدسی روی ماسک جوشی به سرعت تیره می شود و از چشم در برابر نور شدیدتر محافظت می کند. ماسک جوش به طور خودکار تغییر رنگ می دهد، تغییر رنگ سریع است. باید توجه داشته باشیم که بهتر است روی سرعت نور کم تمرکز کنید و ماسک جوشکاری با سرعت نور بالا بخرید تا چشمانتان آرام شود.

سبک

ماسک صورت خودکار سبک تر از ماسک های معمولی است. در پایان روز، پوشیدن این کلاه ها خستگی افراد و کسانی که ساعات طولانی کار می کنند را کاهش می دهد. گزینه های بهتری وجود دارد.

کنترل حساسیت

یکی از مهمترین مزایای جوش ماسک اتوماتیک نسبت به ماسک معمولی، قابلیت تنظیم تیرگی لنز با توجه به ولتاژ جوش است. یکی از معایب هودهای لنز سنتی، توانایی آنها در کاهش سایش لنز است. در این حالت اپراتور بسته به کاری که انجام می دهد می تواند زمان طولانی تر یا طولانی تری را انتخاب کند. در این راستا به جوشکار توصیه می شود از این تنظیمات برای افزایش زمان تاخیر در فرآیندهای آمپر بالا استفاده کند.

لنزهای رنگی مختلف

یکی از مزایای استفاده از کلاه ایمنی این است که برخلاف کلاه معمولی از چشم ها کاملا محافظت می کند. با استفاده از این محدودیت ها، تاریکی لنز به طور خودکار با توجه به آمپر و نور تنظیم می شود و از آسیب دیدن چشم جلوگیری می کند.

اهمیت استفاده از ماسک برای جوشکاری اتوماتیک

ماسک جوش اتوماتیک چه کاری انجام می دهد؟

به طور کلی جوشکاری دو نوع امواج رادیویی تولید می کند. امواج UV که در نور خورشید و اشعه مادون قرمز نیز رخ می دهد. این امواج می توانند آسیب جدی به بدن وارد کنند. اگر فردی در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار گیرد؛ احتمال سرطان پوست افزایش می یابد و اشعه مادون قرمز می تواند مشکلات داخلی ایجاد کند.

با استفاده از ماسک جوش اتوماتیک می توانید به راحتی از برخورد این امواج به بدنه جلوگیری کنید. گرد و غبار به کار رفته در این ماسک جرقه های جوش را فیلتر کرده و از ریزش این اشعه ها به بدن جلوگیری می کند.

از جمله پرطرفدارترین مدل های ماسک جوشی می توان به مدل های دستی و اتوماتیک اشاره کرد و مدل اتوماتیک به دلیل سهولت استفاده طرفداران زیادی دارد. یک ماسک جوش اتوماتیک از چشمان جوشکار در برابر این اشعه ها محافظت می کند و به طور خودکار جرقه ها و اشعه های نور را تشخیص می دهد. در این زمینه مطالعه مقاله سرطان شغلی را پیشنهاد می کنیم.

ماسک جوش اتوماتیک چه کاری انجام می دهد؟

راهنمای خرید بهترین کلاه ایمنی جوشکاری خودکار

تا اینجا در مورد مزایا و ویژگی های کلاه مسطح صحبت کردیم. با این حال، هنگام خرید بهترین کلاه ایمنی باید به نکات زیادی توجه کرد. ماسک جوش اتوماتیک در کمتر از ۰٫۱ میلی ثانیه به نور پاسخ می دهد که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد.

یکی دیگر از ویژگی هایی که هنگام خرید کلاه ایمنی باید به آن توجه کنید این است که می توانید از ماسک با شیشه های جانبی برای افزایش زاویه دید استفاده کنید. زیرا این پنجره ها زاویه دید کاربر را افزایش می دهند.

ماسک جوش اتوماتیک چه کاری انجام می دهد؟

پوشش های ماسک باید برای جوشکاری MIG و TIG مناسب باشند. علاوه بر این، باتری ماسک اتوماتیک باید مدت زمان زیادی دوام بیاورد.

در این مقاله به بررسی مزایا و ویژگی های ماسک و عینک جوش دیجیتالی پرداختیم. این ماسک را می توانید به راحتی از سایت ایمن صنعت ایران خریداری کنید. ایمن صنعت ایران با ۲۰ سال سابقه در ارائه تجهیزات حفاظت فردی، کپسول آتش نشانی و اطلاعیه های ترافیکی بهترین محصولات را به شما عرضه می کند و می توانید با خیالی آسوده از محصولات آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *