خطرناک ترین مشاغل دنیا

کارگران چوب بری و تجهیزات ایمنی برش

به نوشته لباس کار آذرین

امروزه مشاغل خطرناک زیادی وجود دارد که افراد مختلف به آن مشغول هستند. در این مقاله به معرفی خطرناک ترین محل های کار در جهان و ایران می پردازیم.

خطرناک ترین مشاغل دنیا و ایران کدامند؟

هر روز تعداد زیادی از شهروندان از خواب بیدار می شوند و سر کار می روند. در حین کار خطرات زیادی جان آنها را تهدید می کند. فرقی نمی کند راننده کامیون باشید، کارگر ساختمانی یا خلبان و کارگر. در محیط کار همیشه خطراتی وجود دارد و می توانید با استفاده از وسایل حفاظت فردی این خطرات را کاهش دهید. استانداردهایی وجود دارد که خطرناک ترین مشاغل دنیا را تعریف می کند و استانداردهایی وجود دارد که ریسک را به صفر می رساند. سازمان بین المللی کار در سال ۲۰۱۸ ده شغل در صنایع مختلف را به عنوان خطرناک ترین مشاغل جهان معرفی کرد. این مشاغل و تجهیزات ایمنی مورد نیاز برای آنها در زیر به تفصیل آمده است.

کارگران چوب بری و تجهیزات ایمنی برش

طبق آمار نیوزویک از هر ۱۰۰۰۰ نجار، سالانه ۹۲ نفر مجروح می شوند. قطع درختان با استفاده از اره برقی بزرگترین خطر برای این کارگران است و این شغل به خطرناک ترین شغل دنیا تبدیل شده است. به این ترتیب تجهیزات حفاظتی مانند لباس کار مناسب، دستکش مقاوم در برابر برش، کفش کار مناسب، کلاه کار صنعتی و غیره. استفاده از آن نسبت به سایر مشاغل دشوارتر است.

ماهیگیری و تجهیزات ایمنی پرف آب

شاید فکر کنید ماهیگیری در دریاچه آرامش را به ارمغان می آورد، اما ماهیگیری دومین شغل خطرناک دنیاست. نیوزویک گزارش می دهد که از هر ۱۰۰۰۰۰ کارگر ۸۶ نفر بر اثر ماهیگیری می میرند. بزرگترین خطرات آسیب یا مرگ برای ماهیگیران غرق شدن، آب و هوای بد و آسیب به وسایل نقلیه آنها (قایق، قایق و غیره) است. خرید لباس کار زمستانی ضد آب مناسب، استفاده از تجهیزات ایمنی آب و …. این به کاهش مشکل کمک می کند.

ماهیگیری و تجهیزات ایمنی پرف آب

تجهیزات ایمنی خلبانی، مهندسی پرواز و صنعت هوانوردی

شاید فکر کنید که رانندگی خطرناکتر از پرواز است، اما متأسفانه خلبانان در سراسر جهان بیشتر از افرادی که رانندگی می کنند جان خود را از دست می دهند. طبق آمار، از هر ۱۰۰۰۰ کارگر، سالانه ۷۵ خلبان و مهندس پرواز در تصادفات هواپیما جان خود را از دست می دهند.

تجهیزات ایمنی خلبانی، مهندسی پرواز و صنعت هوانوردی

تعمیر سقف کاذب و تجهیزات ایمنی برای کار در ارتفاع

این کارگران عمدتاً روی پشت بام خانه ها و ساختمان ها کار می کنند. بدیهی است که بزرگترین خطری که آنها با آن روبرو هستند سقوط از ارتفاع است. چون این کار خطرناک است سالانه ۱۰۰ نفر را می کشد. خوشبختانه تجهیزات امروزی برای کار در ارتفاع می توانند از پس این آمار برآیند. خرید لباس کار، خرید کفش کار، خرید کلاه ایمنی و غیره. از طرف کارفرما می تواند جان یک تعمیرکار ساختمانی را از مرگ حتمی نجات دهد. البته تسمه، گیره، نردبان مناسب و …. همچنین استفاده از چنین ابزارهایی مطلوب است.

تعمیر سقف کاذب و تجهیزات ایمنی برای کار در ارتفاع

جارو و لباس کار

در جوامع شهری سراسر جهان، رفتگرها به عنوان دومین پزشک شهر شناخته می شوند. آنها با جمع آوری زباله در سطح شهر به تمیز نگه داشتن جامعه کمک می کنند. کار آنها ساده اما بسیار خطرناک است. بزرگترین خطری که جان این افراد را تهدید می کند تصادف است. استفاده از لباس کار روشن، دستکش های محافظ مناسب و کلاه ایمنی می تواند خطر تصادف با وسایل نقلیه را کاهش دهد. آمارها نشان می دهد که از هر ۱۰۰۰۰۰ کارگر در سراسر جهان سالانه ۳۴ نفر جان خود را از دست می دهند.

جارو و لباس کار

تجهیزات ایمنی در ساختمان و کارگاه

کار بر روی سازه های فلزی بلند مطمئناً بدون خطر نیست. امروزه استفاده از تجهیزات ارتفاع کار به این کارگران کمک کرده است، اما هنوز ۲۵ کارگر در سراسر جهان هستند که بر اثر لغزش و سقوط و همچنین سقوط فلز جان خود را از دست می دهند. این امر اهمیت استفاده از کفش کار مناسب را نشان می دهد. استفاده از کفش کار مناسب برای این کار احتمال لیز خوردن و سر خوردن را بسیار کاهش می دهد. استفاده از کلاه ایمنی مناسب نیز به کاهش صدمات ناشی از اشیاء کمک می کند.
از ماشین آلات سنگین و لباس های محافظ استفاده کنید
می دانید که میزان مرگ و میر برای انواع رانندگان بسیار بالاست. این رقم بیشتر برای رانندگان وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون و موارد دیگر است. بر اساس آمار سالانه ۹۱۸ نفر از مسافران خودروهای سنگین بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند که آماری دردناک و ناراحت کننده است.

تجهیزات ایمنی در ساختمان و کارگاه

ناظران ساخت و ساز و مهندسین تجهیزات ایمنی

با کمال تعجب تعداد مهندسانی که در کارگاه های ساختمانی دچار حادثه می شوند بیش از کارگرانی است که در این محیط دچار مشکل می شوند. سالانه ۱۸ مهندس ناظر به دلیل سهل انگاری در ساخت و ساز جان خود را از دست می دهند. چون از بلندی می افتند و چیزهایی به سرشان می خورد. به نظر می رسد دلیل اصلی این امر عدم توجه به پاسگاه های امنیتی باشد. استفاده نادرست از کلاه ایمنی، کفش ایمنی و تجهیزات کار در ارتفاع عامل اصلی این مشکلات است.

ناظران ساخت و ساز و مهندسین تجهیزات ایمنی

تجهیزات باغبانی و ایمنی برش

با کمال تعجب، یک کار ظریف مانند باغبانی در انتهای این لیست قرار دارد. اما باغبان ها همیشه با ابزار تیز کار می کنند. آنها باید چمن زنی کنند، درخت بکارند، بوته ها را اصلاح کنند و همه اینها فقط با ابزار تیز انجام می شود. لازم به ذکر است در صورت بی توجهی به تجهیزات ایمنی لازم، این گروه تهدید می شود. لباس کار راحت و ضخیم، دستکش مقاوم در برابر برش و کفش کار مناسب بپوشید. ۱۷٫۴ درصد از مرگ های شغلی مربوط به این شغل است که ۵ برابر میانگین جهانی است. پیشنهاد می کنیم سیاست حفظ حریم خصوصی را در این زمینه مطالعه کنید.

تجهیزات باغبانی و ایمنی برش

https://www.youtube.com/watch?v=q4hM8fLJ1KU

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *