آشنایی با ویژگی ها و انواع مدل های دستکش محافظ

لباس کار بخر

به نوشته لباس کار آذرین

استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب برای انجام هر کاری باید یک اولویت تجاری باشد. بنابراین در شرایط کاری اعم از صنعت، ساختمان و غیره. خرید لباس کار توسط پیمانکاران برای افراد در مکان ها از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه شرکت های مختلف انواع لباس کار را بر اساس ویژگی های محیط تولید می کنند. لباس های اولیه، دستکش های محافظ، کلاه ایمنی، کفش های ایمنی و غیره که باید برای حفظ جان و جلوگیری از هر گونه حادثه با توجه به شرایط کامل محیط خیاطی استفاده شوند. از آیتم های مختلفی تشکیل شده است.

در این مقاله به معرفی و بررسی انواع دستکش های محافظ می پردازیم و ویژگی های مورد نیاز آنها را بیان می کنیم. اگر قصد خرید لباس کار یا دستکش محافظ را دارید پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

دستکش ایمنی بخرید

صدمات جسمی به ویژه دست کارگران یکی از بزرگترین عوامل بروز حوادث در حین پروژه های صنعتی و ساختمانی است که اهمیت خرید لباس کار و دستکش محافظ را افزایش می دهد. انتخاب دستکش مناسب علاوه بر لباس کار ارائه شده می تواند از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری کند. علاوه بر این راحتی، استفاده از دستکش های محافظ و انتخاب صحیح آن موضوعی است که باعث افزایش راندمان کاری افراد در محیط کار خواهد شد. با توجه به اینکه دستکش های محافظ یکی از انواع پوشاک کاری است که همیشه با کار افراد ارتباط مستقیم دارد، نیاز به کیفیت مناسبی دارد که علاوه بر حفاظ باید از دوام بالایی نیز برخوردار باشد، بنابراین می توان از صدمات و صدمات زیاد در بدن جلوگیری کرد. محل کار با خرید دستکش های محافظ با کیفیت خوب. .

فاکتورهای مهم هنگام خرید دستکش ایمنی

برای خرید انواع لباس کار به خصوص لباس کار صنعتی فاکتورهای تعیین کننده ای وجود دارد که باید هر کدام را ترجیح داد. هنگام خرید دستکش ایمنی باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید که عبارتند از:

۱٫ مواد مورد استفاده برای تولید دستکش های محافظ

بسته به نوع استفاده از دستکش، استفاده از انواع مواد اولیه از عوامل مهمی است که در هنگام خرید لباس کار باید در نظر گرفته شود. دستکش ها از لاستیک مصنوعی یا طبیعی، نئوپرن، وینیل، لاتکس و غیره ساخته می شوند. بر اساس استفاده از مواد اولیه ساخته و تولید می شود و هر کدام از این مواد خواص ویژه ای دارند. به عنوان مثال از نیتریل برای تولید دستکش های محافظ در محیط های صنعتی استفاده می شود. این ماده به دلیل مقاومت بالا و جنس مقاوم، عملکرد بهتری نسبت به سایر دستکش ها دارد و مقاومت قابل توجهی در برابر مواد شیمیایی دارد. دستکش‌های محافظ نیتریل نسبت به مدل‌های دیگر ارزان‌تر هستند و خرید آن مقرون به صرفه‌تر است.

۲٫ ابعاد و اندازه دستکش های محافظ

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در خرید دستکش های محافظ ضخامت و طول آن ها می باشد که با توجه به شرایطی که افراد قصد استفاده از دستکش را دارند ضخامت ها و طول های مختلفی در هنگام خرید لباس کار و دستکش محافظ در نظر گرفته می شود که باید به این نکته توجه کنید. بسته به نوع محیط کاری که نیاز دارید، می توانید ضخامت و طول مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر در محیطی هستید که احتمال بریدن دست ها وجود دارد، انتخاب دستکشی با ضخامت زیاد می تواند انتخاب مناسبی باشد همچنین اگر کار مورد نظر در معرض حرارت و آتش باشد، دستکشی با طول بلند انتخاب کنید. و مقاومت حرارتی انتخاب خوبی است.

۳٫ رنگ دستکش ایمنی

همانطور که رنگ در خرید لباس کار مهم است در انتخاب دستکش محافظ نیز موثر است بسته به استفاده از دستکش می توان رنگ های مختلفی را خریداری کرد. به عنوان مثال دستکش های محافظ در مصارف پزشکی در رنگ های آبی روشن و تیره تولید می شوند و یا برای مصارف صنعتی معمولا از رنگ های نارنجی یا مشکی استفاده می شود مشکی یکی از بهترین انتخاب ها برای نشان دادن کثیفی کمتر می باشد و در محیط های صنعتی کاربرد دارد. .

همانطور که گفته شد برای تولید لباس کار و دستکش های محافظ، ویژگی های مختلفی از جنس، رنگ و … تعریف شده است که هر کدام برای کاربردهای خاصی طراحی شده اند. به عنوان مثال دستکش های محافظ پزشکان طراحی متفاوتی نسبت به دستکش های محافظ در صنعت ساختمان دارند که هر کدام از این دستکش ها باید با استانداردهای لازم ساخته و طراحی شوند. به عنوان مثال، برای تولید دستکش برای رستوران ها، هتل ها و خدمات غذایی، باید استانداردهای لازم سازمان غذا و دارو یا FDA را رعایت کنند.

خرید دستکش ایمنی برای محیط های ساختمانی

در محیط های ساختمانی یا صنعتی، افراد در معرض مواد شیمیایی، بریدگی، سوختگی و غیره قرار دارند. دستکش های محافظ مخصوص طراحی شده برای محافظت در برابر عوامل خطرناک مانند برخی از این دستکش ها با مواد ضربه گیر ژل مانند پوشانده شده اند که می توان از آنها برای محافظت بیشتر استفاده کرد.

از مواد اولیه ای که در ساخت این دستکش ها استفاده می شود می توان به پلیمرهای کولار و داینما اشاره کرد که مقاومت بالاتری نسبت به موادی مانند پنبه و … دارند و در میان دیگر مصنوعات، پنبه و امثال آن باعث افزایش مقاومت برش دستکش می شود.

دستکش ایمنی بخرید

مراقبت از دستکش ایمنی

برای افزایش عمر و ماندگاری دستکش ها، مراقبت از آنها ضروری است. علاوه بر این مهم است که قبل از شروع کار، دستکش ها را به طور مرتب چک کنید که نقش مهمی در جلوگیری از آسیب دیدگی افراد دارد، بنابراین بهتر است قبل از استفاده، دستکش ها را چک کنید تا از عدم بریدگی و سوراخ بودن آن اطمینان حاصل کنید. و برای برخی از مشاغل، به یاد داشته باشید که قبل و بعد از کار دستکش ها را تمیز و ضدعفونی کنید.

برخی از مهم ترین دستکش های ایمنی عبارتند از:

✔ دستکش لاتکس (مورد استفاده در صنعت پزشکی)

✔ دستکش های صنعتی (متداول ترین دستکش ها برای مصارف صنعتی)

✔دستکش نیتریل (بسیار مقاوم در برابر مواد شیمیایی و مورد استفاده در صنایع پتروشیمی و …)

✔ دستکش نئوپرن (مقاوم در برابر مواد شیمیایی و اسیدی)

✔ دستکش PVC (مورد استفاده در صنایع پتروشیمی)

✔ دستکش بوتیل (مورد استفاده در صنایع مربوط به گازهای هیدروژن سیانید، گاز کلر و غیره)

✔دستکش ویتون (مقاوم در برابر حرارت و مواد شیمیایی)

در نهایت انواع لباس کار، دستکش محافظ، کفش محافظ و …. اگر قصد خرید دارید می توانید از اینجا خرید خود را انجام دهید. شرکت ایزی پوش انجام دهید. این شرکت با سالها تجربه در تولید انواع لباس کار و با استفاده از بهترین مواد اولیه یکی از بهترین شرکت ها محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *